Algemene Voorwaarden

    • Artikel 1 – Definities
    • Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
    • Artikel 3 – Toepasselijkheid
    • Artikel 4 – Het aanbod
    • Artikel 5 – De overeenkomst
    • Artikel 6 – Herroepingsrecht
    • Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping
    • Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht
    • Artikel 9 – De prijs
    • Artikel 10 – Conformiteit en garantie
    • Artikel 11 – Levering en uitvoering
    • Artikel 12 – Betaling
    • Artikel 13 – Klachtenregeling
    • Artikel 14 – Geschillen
    • Artikel 15 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
    • Artikel 16 – Wijziging van de algemene voorwaarden

 

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

    1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument of organisatie (B2C en B2B) gebruik kan maken van het herroepingsrecht;

    2. Consument (B2C): De natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
    3. Organisatie (B2B): een rechtspersoon of natuurlijke persoon die handelt namens een organisatie die staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel (KVK);
    4. Dag: kalenderdag;
    5. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
    6. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of organisatie (B2C en B2B) in staat stelt om informatie die aan hen persoonlijk is gericht op te slaan, op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
    7. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument of organisatie (B2C en B2B) om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
    8. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aanbiedt aan consumenten of organisaties (B2C en B2B) en handelt volgens de richtlijnen van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie;
    9. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
    10. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument of organisatie (B2C en B2B) en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

3D Print mijn Thuis
Gert-Jan van Lubeek
Zilverschoon 8
2742MK Waddinxveen
E-mailadres: info@3dprintmijnthuis.nl
Telefoonnummer: +31 6 30 63 14 30
KVK: 94961034
BTW: NL003717512B93
IBAN: NL83KNAB0775810037

Artikel 3 – Toepasselijkheid

    1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument of organisatie (B2C en B2B).
    2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument of organisatie (B2C en B2B) beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal vóór het sluiten van de overeenkomst op afstand worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer in te zien zijn en op verzoek van de consument of organisatie (B2C en B2B) kosteloos worden toegezonden.
    3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument of organisatie (B2C en B2B) ter beschikking worden gesteld, zodat deze op een duurzame gegevensdrager kan worden opgeslagen. Indien dit niet mogelijk is, zal worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen.
    4. Voor het geval naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, geldt het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument of organisatie (B2C en B2B) zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
    5. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld worden vervangen door een bepaling die de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benadert.
    6. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
    7. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden dienen te worden uitgelegd ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

 

Artikel 4 – Het aanbod

    1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
    2. Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
    3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument of organisatie (B2C en B2B) mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
    4. Alle afbeeldingen, specificatiegegevens in het aanbod zijn indicaties en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
    5. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Ondernemer kan echter niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
    6. Elk aanbod bevat zodanige informatie dat het voor de consument of organisatie (B2C en B2B) duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
      • De prijs inclusief belastingen;
      • Eventuele verzendkosten;
      • De wijze van totstandkoming van de overeenkomst en de benodigde handelingen daarvoor;
      • Het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
      • De wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
      • De termijn voor aanvaarding van het aanbod, of de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;
      • De hoogte van het tarief voor communicatie op afstand, indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;
      • Of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja, op welke wijze deze voor de consument of organisatie (B2C en B2B) te raadplegen is;
      • De manier waarop de consument of organisatie (B2C en B2B), vóór het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
      • De eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
      • De gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument of organisatie (B2C en B2B) deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en
      • De minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.

 

Artikel 5 – De overeenkomst

    1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument of organisatie (B2C en B2B) van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
    2. Indien de consument of organisatie (B2C en B2B) het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ondernemer deze aanvaarding niet heeft bevestigd, kan de consument of organisatie (B2C en B2B) de overeenkomst ontbinden.
    3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument of organisatie (B2C en B2B) elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
    4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders op de hoogte stellen of de consument of organisatie (B2C en B2B) aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van alle feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op basis van dit onderzoek goede redenen heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
    5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument of organisatie (B2C en B2B) de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument of organisatie (B2C en B2B) op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
      • het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument of organisatie (B2C en B2B) met klachten terecht kan;
      • de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument of organisatie (B2C en B2B) van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
      • de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
      • de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
      • de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.

 

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Bij levering van producten:

    1. Bij de aankoop van producten heeft de consument of organisatie (B2C en B2B) de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of organisatie (B2C en B2B) of een vooraf door de consument of organisatie (B2C en B2B) aangewezen en aan de ondernemer bekendgemaakte vertegenwoordiger.
    2. Gedurende de bedenktijd zal de consument of organisatie (B2C en B2B) zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Uitgangspunt hierbij is dat de consument of organisatie (B2C en B2B) het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
    3. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument of organisatie (B2C en B2B) zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
    4. Indien de consument of organisatie (B2C en B2B) gebruik maakt van zijn herroepingsrecht is de consument of organisatie (B2C en B2B) de ondernemer een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door de ondernemer is nagekomen op het moment van herroeping, vergeleken met de volledige nakoming van de verbintenis.
  1.  

 

Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping

    1. Indien de consument of organisatie (B2C en B2B) gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
    2. Indien de consument of organisatie (B2C en B2B) een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag met eventuele vermindering conform artikel 6 lid 4, zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Dit is echter wel onder de voorwaarde dat het product reeds door de ondernemer retour ontvangen is, of sluitend bewijs van complete terugzending kan worden overlegd. Terugbetaling geschiedt via hetzelfde betaalmiddel als dat door de consument of organisatie (B2C en B2B) is gebruikt, tenzij de consument of organisatie (B2C en B2B) instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument of organisatie (B2C en B2B).

 

Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht

    1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument of organisatie (B2C en B2B) uitsluiten voor producten en diensten zoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
    2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
      • Die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument of organisatie (B2C en B2B);
      • Die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
      • Die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;

 

Artikel 9 – De prijs

    1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
    2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
    3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
    4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
      • Deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
      • De consument of organisatie (B2C en B2B) heeft recht de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
      • De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

 

Artikel 10 – Conformiteit en garantie

    1. De ondernemer staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
    2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument of organisatie (B2C en B2B) op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.
    3. Op de 3D modellen is een garantie van toepassing van 6 maanden bij deugdelijk gebruik. Door de schaal waarop de modellen geprint worden bevatten deze soms kleine onderdelen die makkelijk kunnen breken. Ondernemer is niet verantwoordelijk voor het afbreken van onderdelen door consument of organisatie (B2C en B2B)

 

Artikel 11 – Levering en uitvoering

    1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
    2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument of organisatie (B2C en B2B) aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
    3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een langere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument of organisatie (B2C en B2B) hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument of organisatie (B2C en B2B) heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden.
    4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument of organisatie (B2C en B2B) betaald heeft onverwijld terugbetalen.
    5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of organisatie (B2C en B2B) of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekendgemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

 

Artikel 12 – Betaling

    1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument of organisatie (B2C en B2B) verschuldigde bedragen te worden voldaan direct na het sluiten van de overeenkomst.
    2. De consument of organisatie (B2C en B2B) heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
    3. Alle betalingen worden verwerkt via de beveiligde payment gateway van MOLLIE. Door het uitbesteden van de betalingen aan MOLLIE, wordt zowel de onderneming als de consument of organisatie (B2C en B2B) gegarandeerd van een veilige en betrouwbare transactieomgeving, waarbij de verwerking van betalingen voldoet aan de hoogste veiligheidsnormen.
  1.  

 

Artikel 13 – Klachtenregeling

    1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
    2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument of organisatie (B2C en B2B) de gebreken heeft geconstateerd.
    3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument of organisatie (B2C en B2B) een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
    4. De consument of organisatie (B2C en B2B) dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

 

Artikel 14 – Geschillen

    1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument of organisatie (B2C en B2B) waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
    2. Geschillen tussen de consument of organisatie (B2C en B2B) en de ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen zowel door de consument of organisatie (B2C en B2B) als de ondernemer worden voorgelegd aan de bevoegde rechter.

 

Artikel 15 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

    1. Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument of organisatie (B2C en B2B) zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument of organisatie (B2C en B2B) op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

 

Artikel 16 – Wijziging van de algemene voorwaarden

    1. Wijzigingen in deze voorwaarden zijn slechts van kracht nadat deze op een daartoe geschikte wijze zijn gepubliceerd, met dien verstande dat bij toepasselijke wijzigingen gedurende de looptijd van een aanbod de voor de consument of organisatie (B2C en B2B) meest gunstige bepaling zal prevaleren.